Przedszkole czy żłobek Poznań?

Podczas gdy badania wykazały, że przedszkola (lub żłobki Poznań) zapewniają wyższą jakość edukacji wczesnoszkolnej w żłobku niż przeciętny długi ośrodek opieki dziennej, wybór jest trudny dla pracujących rodziców. Dla wielu rodzin opieka dzienna jest jedyną opcją i rozpoczyna się, gdy dziecko jest jeszcze niemowlęciem. Mogą jednak chcieć upewnić się, że zaangażowane żłobki i przedszkola mają dobry program przedszkolny w gotowości na starsze dziecko. W przypadku rodzin, które nie korzystają z opieki dziennej jaką oferuje żłobek Poznań i mogą sobie pozwolić na opłaty, przedszkole jest często oferowane, gdy dziecko jest wystarczająco duże, aby skorzystać z jednej z trzech lub pięciu godzin dziennie – lub dwóch lub trzech dni w tygodniu – w roku szkolnym programy.

Jeśli wymagana jest opieka dzienna, należy wziąć pod uwagę szereg czynników, w tym logistykę obejmującą godziny szkolne. Wiele miejsc takich jak żłobek Poznań czy przedszkole Wszystkie Skarby Mamy z miasta Poznań oferuje opiekę przed i po szkole. Jednocześnie ośrodki opieki dziennej, które koncentrują się na nauce poprzez zabawę, obejmują program przedszkolny dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat.

Jak porównują i dlaczego?
Zawsze istniało przekonanie, że żłobek Poznań i przedszkole służy głównie „opiece”, a przedszkole „edukacji”. Różnica się jednak zmniejsza, chociaż badania wykazują różnicę w jakości, którą naukowcy przypisują dwóm przyczynom. Jednym z nich jest całkowicie interakcja nauczyciela z dzieckiem i krótsze godziny w przedszkolach, a drugim różnica między stopniami nauczania przedszkola i dyplomami wczesnej edukacji. W związku z tym powołują się na potrzebę, aby rządy priorytetowo traktowały poprawę umiejętności wymaganych do zakwalifikowania się do dyplomów wczesnej edukacji wymaganych przez pracowników przedszkola. Potrzeba wyższej jakości w części edukacyjnej programów opieki dziennej jest szczególnie pilna w obszarach o niższych dochodach, gdzie dzieci mogłyby znacznie skorzystać z wysokiej jakości edukacji przedszkolnej, aby wzbudzić w nich chęć uczenia się.