Czy wiesz jak działa sprzedaż w gastronomii?

Jeśli lubisz piękną muzykę, możesz grać w symfonii. Ale co, jeśli nie możesz lub nie umiesz grać na instrumencie? Cóż, możesz więc rozważyć pracę jako Dyrektor Kulinarny, co jest bardzo podobne do bycia Dyrygentem – ale z jedzeniem zamiast Muzyków i smakami zamiast dźwięków.

Rzeczywiście dyrektor kulinarny śpiewa nazwy posiłków. Podobnie jak szef kuchni, dyrektor kulinarny nadzoruje sprzedaż w gastronomii, tworzenie i przygotowywanie posiłków. Podczas gdy szef kuchni zwykle pracuje w restauracji, zazwyczaj pracujesz dla znacznie większej operacji, takiej jak hotel, ośrodek wypoczynkowy, uniwersytet lub centrum kongresowe, a może cała sieć restauracji. Tam właśnie przychodzi dyrygentura; ponieważ kierujesz całym programem kulinarnym, a nie tylko jedną restauracją, masz za zadanie nie tylko gotować, ale także wymyślać, tworzyć i koordynować. Czasami nazywany dyrektorem sprzedaży w gastronomii lub dyrektorem ds. Żywności i napojów, jesteś po części szefem kuchni, po części kierownikiem.

Twoje obowiązki są zatem zarówno kulinarne, jak i korporacyjne. Do typowych obowiązków należy sprzedaż w gastronomii, opracowywanie przepisów i projektowanie menu, a także zatrudnianie i planowanie personelu, monitorowanie kosztów żywności i zarządzanie nimi, znajdowanie sposobów na zminimalizowanie marnotrawienia żywności, lokalizowanie i komunikowanie się ze sprzedawcami, rozwiązywanie problemów z klientami, zamawianie materiałów eksploatacyjnych i sprzętu, oraz zapewnienie bezpieczeństwa żywności, zdrowia i żywienia.

Jako kulinarny wykonawca, zarządzasz zarówno menu, jak i siłą roboczą. Rzeczywiste gotowanie pozostawia się jednak pracownikom, do których mogą należeć Szefowie Kuchni, Kucharze i Barmani. Po Twoje stronie leży jednak sprzedaż w gastronomii, która jest odpowiedzialna za zwiększanie zysków w restauracji.